Weten wat er speelt in de winkelstraat

Inspire Real Estate wilde in coronatijd, samen met gemeente Rotterdam, winkeliers en eigenaren van de Crooswijkseweg mee laten denken over de toekomst van de straat. De komst van een grote supermarkt stond op stapel, maar hoe denkt de buurt daarover en hoe kunnen we samen de straat en buurt verbeteren?

Opdrachtgever: Gemeente Rotterdam, Inspire Real Estate
Samenwerking: Quinda Verheul, illustraties: Yara Ruby,

Als mozes niet naar de berg komt…
Met die vraag ging Mosterd & Co aan de slag. De drukbezette ondernemers naar een bijeenkomst krijgen, was uit het verleden gebleken, erg lastig. De kleine lokale winkeliers zijn de ogen van de straat, ze kennen de wijk en het zijn open deuren in het straatbeeld. Daarom bezochten we met De Toonbank de winkeliers ín of vóór hun winkel. En zochten zo naar ingangen en ideëen hoe we onderlinge samenwerking op gang konden brengen, zodat winkeliers en bewoners samen de Crooswijkseweg maken, tot een plek waar je wilt zijn.

Van klagen naar dromen
De Toonbank is een rijdend bankje waarop we (coronaproof) interviews afnamen en klachten en dromen op een plexiglas plaat visualiseerden. Om de winkeliers en bewoners te verrassen, even op een voetstuk te plaatsen en een gesprek op gang te brengen. We presenteerden een document vol ideeën en haakjes om op voort te bouwen aan de gemeente.

Jouw winkelstraat ook in beweging krijgen?
Met De Toonbank halen we waardevolle informatie op, die we gebruiken om een toekomstplan te visualiseren, samen met vastgoed, gemeente of corporaties die wijken willen verbeteren. Via de Toonbank kunnen we actuele en urgente thema's voor de wijk benoemen. Wat moet nu de meeste aandacht krijgen? Is De Toonbank iets voor jou? Neem contact met ons op.

Vorige
Vorige

Natuurliefhebbers mee laten ontwerpen

Volgende
Volgende

Kernwaarden tot leven brengen onder alle betrokkenen