Zo pakken we dat aan

Of je nou met een dik rapport komt of een stille wens, ik zorg dat jouw groene of sociale verhaal aankomt. We betrekken de mensen bínnen je team of buíten je organisatie bij het proces en zetten hen in hun kracht. Samen zoeken we naar de mooiste resultaten.

Lees verder over de aanpak.

1 - Duik in het diepe
Eerst pluizen we de vraag uit. Met jou in een eerlijk intakegesprek en daarna met je team en de doelgroep. Zo krijg ik gevoel bij de context en wat de juiste aanpak is.

Als afsluiting van deze fase presenteer ik welke kant(en) we op kunnen.

2 - Kickoff met koers
Deze fase start met een kickoff-meeting. Daarin kiezen we een ontwerp dat aanspreekt. Mét de doelgroep! Op dit ontwerp koersen we verder. We verdelen de taken en kijken of er externen nodig zijn.

Alle neuzen dezelfde kant op? Uitwerken maar!

3 - Work in progress…
We maken een (productie)planning en draaiboek en produceren de middelen. Langzaam zien we de aankleding, teksten, het programma en alle mogelijkheden van de locatie tot leven komen.

Tot het moment van lancering…

4 - Go go go
We gaan ervoor! Dit is de start van de campagne (on- en offline), het event of festival, de voorstelling, talkshow, brainstorm, co-creatiesessie of wat we ook bedacht hebben. Ook nu vragen we input van de doelgroep.

Na het event bepalen we de vervolgstappen.

Doelgroep? Voelgroep!

Persoonlijke verhalen uit je doelgroep geven een schat aan informatie over hun kijk op jouw plannen.

Via social design, inspirerende middelen, wederzijdse communicatie en een verbindende tone of voice, betrekken we de doelgroep daarom zo vroeg mogelijk. Wie zich gehoord en onderdeel van het grotere geheel voelt, komt in beweging!

Laat teamwork werken

Wat voor de doelgroep geldt, geldt ook voor je team.

Ze moeten zich eigenaar voelen van de plannen om in actie te komen. Misschien gaan sommige dingen dan niet helemaal zoals jíj bedacht had. Maar durf het aan, want je wordt beloond. De energie die vrijkomt in een team dat écht samen naar een event toewerkt, overtreft ieders verwachtingen.

Events in alle soorten en maten

Een event is onderdeel van een verbindende aanpak. Maar het ene event is het andere niet…

Het kan het startsein van je plan of strategie zijn. Of een duik in de doelgroep. Een upgrade van de teamsamenwerking. Een proeftuin, onderzoek, afsluiting of juist een kennismaking…

Ook de vorm van het event of de interventie kan alle kanten op: een socratisch gesprek op straat, een debat of talkshow, brainstorm of co-creatie-sessie, een voorstelling, festival, buitenavontuur, treinreis, lunch of diner…

Vaak is het nét even anders dan je gewend bent. Maar altijd met een waardevol resultaat. Beloofd.

Practice what you preach

Groene, sociale plannen verdienen duurzame middelen en tools.

Een festival over duurzaamheid kan natuurlijk niet eindigen met een overdadige goodiebag die je thuis wegkiepert. Een eenvoudig snoepzakje als take-away past dan beter. Oplossingen en tools hoeven dus echt niet altijd ingewikkeld of duur te zijn. Sfeervol, authentiek, verrassend en kwalitatief, daar gaan we voor.

Voorbereiden, knallen en napret

Elk vraag vereist weer andere tools.

Een interne campagne, een visuele animatie van het probleem of jouw droom, een gespreksstarter. Alle middelen en tools worden zo bedacht en vormgegeven dat de doelgroep er goed mee overweg kan en snapt waar je heen wilt.

Als het event geweest is, bepalen we de vervolgstappen. Want op die mooie energie uit het event wil je natuurlijk doorborduren.

& Co

Ik haak anderen aan die ons verder kunnen helpen. Uit mijn netwerk, maar net zo lief uit het jouwe. Schrijvers of sprekers, ontwerpers of ontdekkers, regelaars of kunstenaars. De Mosterd krijg je zeg maar altijd, de & Co verschilt per opdracht. 

‘Uiteindelijk zijn we allemaal mensen en willen we een groene en sociale toekomst. Ik zoek naar de gedeelde waarden om dat voor elkaar te krijgen’ 

Voor wie?