Een kermis als communitybuilding

UGA staat voor Usergroup Aareon: een club van gebruikers van de software van Aareon. Veel woningcorporaties in Nederland zijn er lid van. Maar toch was UGA nog niet echt zichtbaar. Dat kan anders. De ambitie: een inspirerend kennisplatform, waar gebruikers elkaar helpen. Én een serieuze sparringspartner voor Aareon. Annemarie & Joeri Brugman hielpen ze met hun positionering en de start van de communitybuilding.

Opdrachtgever: UGA
Samenwerking: Joeri Burgman, Miranda Koopman, Jorien Zeevaart, Pageking, Ard van der Veldt
Locatie: Dropstuff

Van positionering tot event
De positionering ontwierpen we in nauwe samenspraak met het bestuur en leidde tot een nieuwe huisstijl en website. Daarnaast organiseerden we een heus festival om de nieuwe stijl en het platform te lanceren. En natuurlijk te gaan bouwen aan dat community-gevoel.

Inspiratie en ijsbrekers
We ontvingen de leden in een oude straaljagerhangar waar diverse dingen te beleven waren: twee lezingen en verschillende kermisattracties. Een quiz over digitale etiquette confronteerde iedereen met hun eigen gedrag. Een mooie gespreksstarter, zo bleek! Toekomstdenkers Ruud Veltenaar en Aaron Mirck prikkelden het publiek verder met een lezing, waarin ze de impact en kansen van de technologische revolutie voor ons werk en privéleven lieten zien. 

Warme kermiscontacten
De attracties op de kermis zorgden ervoor dat iedereen even in een andere rol kon kruipen. Samen botsen, flitsen en spelen. Alle leden die aanwezig waren hebben elkaar zo beter leren kennen. De aanwezigen op het festival werden ook geportretteerd en kunnen elkaar nu via het nieuwe smoelenboek makkelijk opzoeken. Niemand kwam dus van een koude kermis thuis!

Vorige
Vorige

Samen cultuuronderwijs vieren, zonder samen te komen …

Volgende
Volgende

Een duurzame omgeving. Hoe komen we daar?