ICOM

april 7, 2022 2:39 pm Gepubliceerd door

Restyling van een museumnetwerk

ICOM Nederland bestond in 2021 75 jaar. De netwerkorganisatie vertegenwoordigt de Nederlandse museale wereld in het buitenland. Ook brengt ICOM de internationale ontwikkelingen in het museale veld ook naar de Nederlandse museumprofessional en naar de Nederlandse samenleving.

Het 75-jarig bestaan vroeg om een restyling van hun bestaande huisstijl en website. Mosterd & Co kreeg de opdracht om de nieuwsbrief en richtlijnen voor de algehele huisstijl en website meer van deze tijd te maken. Omdat de lezers zeer uiteenlopen, van erfgoedspecialisten tot jonge museale marketingmedewerkers, moest de website fris, maar ook neutraal en zeer user-friendly worden vormgegeven.

Het doel van restyling was om ICOM Leden duidelijk te maken dat zij een internationale netwerkclub zijn waar zij lid van zijn (verenigingsgevoel), waar je kennis kunt opdoen van musea wereldwijd en elkaar kan leren kennen.

Meer zien? Ga naar hun website: icom.nl

Samenwerking: Marcel KentinWillemijn van Drunen en Genkgo
Opdrachtgever: ICOM

Gecategoriseerd in :

Dit bericht is geschreven door Annemarie Mosterd